2014. április 14., hétfő

IFUSCO 2014 - 1-2. nap: Berlin (20 kép)

Megérkeztünk a nemzetközi finnugor találkozónkról! Kicsit kitoltuk a kirándulás idejét, hiszen az első két napot berlini kirándulással töltöttük, ahol egy ott dolgozó pécsi magyaros volt az idegenvezetőnk.
Az egész hétről előrevetítve mondom, hogy fantasztikus ételek vannak Németországban, még mindig Bratwurst- és Käsekuchen-rajongó vagyok, úgyhogy már el is döntöttem, hogy a hétvégén ezt fogok sütni! De vissza Berlinhez: 13 órát utaztunk Budapesttől éjszaka ülőkocsikban, ami nagyon-nagyon kényelmetlen volt; javaslom, ha valaki hosszú vonatos utazásra adja a fejét, legalább fekvőkocsiba vegyen jegyet magának.Egyébként a német főváros nagyon multikulti város, ahol mindenféle nemzetiség, ideológia és (építészeti) stílus találkozik, tehát az ember könnyen megtalálhatja a neki tetszőt, ám ha éppen szeretne megnézni egy klasszikus vagy éppen modern várost, akkor itt ezt elkülönítve nem lehet megtenni - ezt majd a képekről is látni fogjátok. Természetesen voltunk többek között a Berlini Falnál, a Brandenburgi Kapunál, Európa legnagyobb szovjet emlékművénél, a Reichstagnal és a Múzeumszigeten is. Tényleg nagyon jó Bratwurstokat és Bockwurtsokat ettünk: amik Magyarországon utcai hotdog-árusok, azok itt Bratwurstot árulnak. Körbenéztünk a hihetetlenül szuper Ritter Sport csokigyárban is, ami maga volt a háromnegyed óra tiszta boldogság:)
Berlinben egyébként ha nem falak, akkor mindenütt ablakok vannak, amiknek megpillantásakor mindig majdnem elsírtam magam, hiszen belegondoltam, hogy mennyi ablakot kell pucolni ahhoz, hogy végigérjen az ember az egészen. De legalább sok a munkahely.