2014. január 25., szombat

Pécsi turisták

Ezek voltunk mi a héten. Gabi, Judy, Petra és én is végeztünk már a vizsgaidőszakkal, ráadásul nem is most, úgyhogy pihenésképpen úgy döntöttünk, hogy bejárjuk Pécs azon helyeit, ahol még nem, vagy közösen nem voltunk. Lehet, hogy furcsa, de ezek közé tartozott a Tv-torony, a Tettye vagy az állatkert is.
A lényeg, hogy kedden délelőtt elindultunk, hogy majd jól megnézzük a várost a Tv-toronyból. Az utazás is egy élmény volt, hiszen a helyi járatos busz is fél óra alatt ér fel a szerpentineken és erdőkön keresztül, ahonnan gyönyörű kilátás nyílik a városra - vagyis nyílna, ha télidőben nem volna szinte állandó köd a Mecsek környékén. Aznap sem volt ez másképp, de reménykedtünk benne, hogy nem zavar minket annyira a kilátásban. Mikor felértünk a toronyhoz, azonnal másképp gondoltuk: nagyjából 3-4 méteres magasságig lehetett csak látni a tornyot (közvetlenül mellette), ráadásul nagyon hideg és jéghullásra figyelmeztető tábla is volt. No meg rengeteg tűzoltó! Mint kiderült, éppen akkor gyakorlatoztak. Nehezen, de találtunk illetékest, hogy megkérdezzük, hogy mit ajánlanak, azt mondták, hogy kedvezményes jeggyel felmehetünk, de csak a tejködöt fogjuk látni. Így inkább lent maradtunk. Igen ám, de a következő busz csak 2 óra múlva jön, a másik megálló pedig nagyon messze van - mit csináljunk? Gondolhatjátok, hogy annyira nem ijedtünk meg - a tűoltók és a katasztrófavédelem is nagyon aranyosak voltak, úgyhogy megengedték, hogy lemenjünk velük, legalább az állatkertig. Végül egy sajtóskocsiba ültünk be és egy vicces utazás alatt lejutottunk az állatkertig - ami persze zárva volt. Szerencsénkre oda már hamarosan jött egy busz, amivel visszajutottunk a városba. A "nemsikerült túrát" a kedvenc gyrosunkkal koronáztuk meg a Mr. Remy Gyrosnál!

Mr. Remy Gyros
fotó: Judy

Az estét Judynál töltöttük, ahol Beugró!-ztunk, ami sosem lehet rossz, és noha improvizálni mindig nagy kihívás ebben a játékban, éppen ez a legviccesebb benne!
Másnap Szekszárdon játszottunk edzőmeccset, úgyhogy én lemaradtam a csoportos moziról (hogy a film miatt sajnos vagy szerencsére, ezt mindenki döntse el saját maga:)), de este már L-lel csatlakoztunk a lányokhoz a Garage-ba, a kollégium aljában található "szórakozóhelyre" (étteremre, bárra, szintén döntés kérdése).
A következő napot bírtam a legjobban: immáron 5-en mentünk fel a Tettyére, ahol elég jól szórakoztunk, s a kilátás a városra egyszerűen csodálatos! Rengeteg jobbnál jobb és viccesebbnél viccesebb fotó készült, amiket visszanézve évekig tartó élményt kaptunk.