2011. május 26., csütörtök

Retro

Nem, nem a ruhákról és nem is a McDonald's retroburgeréről beszélek.
Mondtam én, hogy egy csomó mindent felfedez az ember tanulás közben! Most végeztem a Kádár-korszak mindennapjainak begépelésével és írás közben elértem a közlekedésig és rákerestem a google-ben a Wartburgra (megmondom őszintén, hogy azért, mert nem voltam biztos abban, hogy így írják - nesze neked jó helyesírás), és mit láttam? Az új Wartburgot! Durva! Én nem értek az autókhoz, különösebben nem is vagyok elfogalva velük (na jó, egy BMW-vel azért el lennék). Most tényeg nagy divatja van a régi autómárkák leporolásának, lásd például a Dacia-t, vagy a Skodát, no meg persze (mint kiderült a Wartburgot). Kíváncsi vagyok, hogy mekkora sikere lesz ennek az új karosszériának, amíg mindenkiben a régi jó, "kétütemű csoda" él. Majd meglátjuk. Azért megmutatom, hogy miről beszélek. Vigyázat, meglepő találkozás lesz:


Első látásra erősen hasonlít egy Opel luxusváltozatához, de nem hiszem, hogy a külső alapján ezt negatívumként lehetne felróni. Arról, hogy mit tud, fogalmam sincs.
Aztán tovább keresgettem a Kádár-korszak nagymenői között, hátha rábukkanok még egy-két újdonságra. Milyen igazam volt!
Körülbelül két hete mutatták be a Lada új sedanját, a Grantát, amit Európa legocsóbb autójának titulálnak (az ára 1,5 és 2 millió Forint körül mozog felszereltségtől függően). A gyártás 2011 októberében kezdődik, a tulajdonosok már év végén átvehetik az új autóikat. Olvastam még, hogy 80,90 vagy 98 lóerős változatban lesznek kaphatók (mondtam, hogy nem értek hozzá, fogalmam sincs, hogy ez jónak számít-e).
Ez az autó nem a Granta, azt annyira nem találtam érdekesnek, mint a képen látható változatot
A Granta fejlesztésébe besegített a Renault is, lehet, hogy ezért hajaz kicsit a Dacia-ra
Még mindig nem adtam fel, a legnagyobb meglepetést ezután találtam. Akár hisszük, akár nem, még új TRABANTTAL is találkozhatunk!!! És nem is akármilyennel. Nem viccelek, környezetbarát! "A lítium-ion akkumulátoros elektromos Trabant végsebessége 130 km/h lesz, hatótávja pedig 160 km. Tömege kevesebb, mint ezer kilogramm lesz, azaz könnyebb lesz a legtöbb autónál." - Nem semmi...
Egyenlőre még csak egy darab van belőle, de ha találnak egy befektetőt, akkor 2012-re elkezdődhet a sorozatgyártás - darabonként 20 ezer eurós árral... Nem tudom, ki fektet majd be több, mint 5 és fél milliót egy Trabantba, majd kiderül.


Számomra egy kicsit Mini Morris-os beütése van. De persze, nem értek hozzá.


Föld kilép.
Dana Hart

Nincsenek megjegyzések: